(Olvasási idő 7-8 perc)
Hogyan és mire érdemes használni a hashtageket a Facebookon és az Instagramon?
Ezt a cikket akkor érdemes elolvasnod, ha:
Forrásaink, a saját kútfő és a saját tapasztalat mellett:
[ A cikk a kép után kezdődik ]
A hashtag magyarul talán cimke lehet. Egy olyan szó, mely elé a hash (#) jelet tesszük. Innentől a poszt, bejegyzés, comment vagy egyéb tartalom a cimke alapján kereshetővé válik. A blogokon már jóval a közösségi média előtt használták, összegyűjtött listájuk volt a "cimkefelhő".
A cimkére kattintva általában megkapjuk az ugyanazzal a cimkével ellátott tartalmak listáját, így pillanatok alatt le tudjuk válogatni a minket érdeklő bejegyzéseket. Olyanokat is, amelyek egyébként nem jelentek volna meg a falunkon például. Így új szerzők írásaihoz, képeihez, videóihoz jutunk el.
Ha mi magunk publikálunk, akkor a fenti előnyökhöz juttatjuk olvasóinkat, nekünk pedig remélhetőleg több látogatónk lesz.
Ez triviálisnak tűnhet, de a mai napig látok példákat az alábbiak be nem tartására. Pedig már a beíráskor/elküldéskor látszik, hogy rossz...
Ha meg tudod adni a hashtagjeidet, akkor ugorj a következő illusztráció utánra :)
Amit a rendszer kattintható linkké alakít, az jó.
Ha "fekete" marad (nem lesz kattintható, vagy nem az egész lesz kattintható), akkor valami probléma van.
A legtöbb platformon már begépelés közben látszik, hogy teljes hosszában (!) "linket csinál"-e a szövegből. Ha valami nem stimmel, javítsuk a fentiek szerint! Ha rosszul küldtük el (például gépelésnél jó volt, megjelenítéskor mégsem jó), általában utólag is szerkeszthető a poszt. Hacsak ki nem emeltük hirdetéssel - tehát még a meghirdetés előtt ellenőrizzük alaposan az eredményt!
[ A kép után látogatottságnövelő tippek jönnek ]
Azaz, minél kevesebb a hashtag (de nem nulla!), annál jobb az elérés, pontosabban a felhasználói interakció.
Mik az eltérések az Instán?
Ahogy korábban írtuk, az Instán sokkal egyértelműbb a hashtagek követhető téma-kategóriákként való használata.
A keresés eredményeként már begépeléskor kapunk ajánlatot, a követők számával együtt. Az a felhasználó (célcsoportunk tagja!), aki ódzkodik a kereskedelmi célú business-profilok bekövetésétől, valószínűleg a profilfüggetlen hashtag-gyűjteményeket választja. Legyünk ott is jelen, és a "reklámoktól irtózó" felhasználókhoz is eljutunk:
A hashtagek használata szükséges és jó, ha üzleti oldalt viszünk.
A cimkék használatát tervezzük meg előre. Pl., minden posztba becimkézzük a #cégnevet, és mellé az adott kampánnyal vagy üzletággal, tevékenységgel kapcsolatos taget (pl #CegnevLegjobbBabafoto). Szélesebb eléréshez használhatunk nagy követőszámú cimkéket. A választásunkkal maradjunk konzekvensek, a saját és egyedi cimkékkel a gondolatilag összetartozó posztokat kössük össze (ha egyedi a cimke).
Kerüljük a teljesen egyedi, mások által soha nem használt, és általunk is csak egyszer beírt cimkéket (pl #dejovoltszekesfehervaronaszallodaban). Ennek nem sok értelme van, néha már unalmas.
Átnézzük online jelenlétedet (Web, SEO, Face, Insta) és egy átfogó listát adunk a teendőkről. Az eredményt részletesen elmagyarázzuk egy 90 perces konzultáció során, a kivitelezést pedig képernyőmegosztással vagy személyesen mutatjuk.
Bővebbenhozzászólni a FB-poszt alatt tudtok.
Nekünk az SME-től Zoltánnal volt kapcsolatunk. Amit nagyon értékelek Zoltánban, hogy nem csak egy szerepben, vagyis a sajátjában segít profin, hanem helyesen meglátja kikre van még szükség, és így a megfogalmazott cél eléréséhez a megfelelő (és nem csak megfelelő, hanem jó!) emberek bevonásával valóban komplex és hatékony segítséget nyújt. Viszont Zoltán bármennyire is ügyes, sült galambot még ő sem tud az ügyfele szájába reptetni... :) Ezért szívből azoknak tudom csak ajánlani őket, akik tenni is hajlandóak a sikerért!
Definitely recommended. SME Consultancy has had excellent advice for the company and we have seen instant jump in sales. Thank you Zoltán Houdek for reaching out to me. Looking forward to working together in the new year.
Az SME Consultancy csapata szakmailag felkészült és naprakész tanácsokkal látnak el. Mindezt korrekt és emberi hozzáállással teszik. A tanácsadások közötti rendelkezésre állásuk, majd a közös munka utáni utógondozásuk példaértékű, amely kiemeli őket a szolgáltatók közül.
Mind induló, mind újratervező vállalkozások együttgondolkodására és mentorálására szeretettel ajánlom őket.
Nagyon konstruktív, előrevivő skype konzultáción vettem részt Zoltánnal és Annamáriával. A jelenlegi járványhelyzetben teljesen megváltozott a piaci környezet és teljesen más nézőpontból kellett megközelítenem a vállalkozásom lehetőségeit a továbblépésben. Hasznosak voltak a kérdéseik és a javaslataik. A konzultációt követően egy írásos összefoglalót is kaptam a fejlesztési irányokról. Mindenkinek ajánlom, akinek elakadásai vannak vagy egy döntési helyzetben van tanácsra szüksége
EU-s vállalkozásfejlesztés Magyarországon, Írországban, Törökországban. A Magyar Vállalkozásfejlesztési Alapítvány és a megyei helyi vállalkozásfejlesztési alapítványok tanácsadója.
Multinacionális médiacégek és nagyvállalatok marketing- és PR-vezetője, tanácsadója. Rövid- és hosszútávú stratégiájuk kialakítása, termékbevezetés.
"Amikor körbenéztünk magunk körül, rájöttünk, hogy több, mint 20 éve foglalkozunk vállalkozásokkal vagy multinacionáls környezetben dolgoztunk a versenyszférában. Innentől adott volt, hogy valamikor meg kellene valósítani az ötletet – most jött el a valamikor, az már csak véletlen, hogy egy tízmilliószoros napon indítottuk útjára a mi lelkes tervünket."
Közel 20 év multinacionális cégeknél, projektkörnyezetben: résztvevőként, fejlesztőként, vezetőként - elsősorban IT bevezetések területén.
Informatikusként és gyakorló vállalkozóként erőssége az üzleti igények pontos felmérése, és ezek alapján az egyes alvállalkozók (IT-s, grafikus, nyomdász, stb) feladatainak szakszerű meghatározása, a beérkezett ajánlatok felülvizsgálata, a szállított termékek ellenőrzése.
Több mint 15 év a kisvállalkozások online megjelenésének területén. Az ügyfelek folyamatos segítése tapasztalatokkal, tanácsokkal.
2015 óta szabadúszóként két Big-4 cég tanácsadója, továbbra is a KKV-szektor online tanácsadója.
"A vállalkozások elindításánál is alkalmazható a Lean/Agile informatikai megközelítés, és ez segít Ügyfeleinknek a dolgok leegyszerűsítésében, mederbe terelésében."