SME Consultancy
[ Segítünk a növekedésben ]

Facebook és Insta hashtagek

2019 szeptember 5.

(Olvasási idő 7-8 perc)

Hogyan és mire érdemes használni a hashtageket a Facebookon és az Instagramon?

Ezt a cikket akkor érdemes elolvasnod, ha:

  • Nem vagy benne biztos, hogy jól írod be a cimkéket;
  • Jól írod be, de nem tudod, hogy melyik platformon mire jó;
  • Tisztában vagy a célokkal, de nem tudod, hol mennyit és hogyan használj;
  • Megvannak az irányelvek, de jól jönne egy-két látogatottságnövelő tipp.

Forrásaink, a saját kútfő és a saját tapasztalat mellett:

[ A cikk a kép után kezdődik ]

 
Facebook és Insta hashtagek - Fotó: OhTilly @ Unsplash
Fotó: OhTilly @ Unsplash
 

(Ha ez a szövegrész nem ad újat, görgess a következő kép utánra)

Mi a hashtag?

A hashtag magyarul talán cimke lehet. Egy olyan szó, mely elé a hash (#) jelet tesszük. Innentől a poszt, bejegyzés, comment vagy egyéb tartalom a cimke alapján kereshetővé válik. A blogokon már jóval a közösségi média előtt használták, összegyűjtött listájuk volt a "cimkefelhő".

A cimkére kattintva általában megkapjuk az ugyanazzal a cimkével ellátott tartalmak listáját, így pillanatok alatt le tudjuk válogatni a minket érdeklő bejegyzéseket. Olyanokat is, amelyek egyébként nem jelentek volna meg a falunkon például. Így új szerzők írásaihoz, képeihez, videóihoz jutunk el.

Ha mi magunk publikálunk, akkor a fenti előnyökhöz juttatjuk olvasóinkat, nekünk pedig remélhetőleg több látogatónk lesz.

Írásmód

Ez triviálisnak tűnhet, de a mai napig látok példákat az alábbiak be nem tartására. Pedig már a beíráskor/elküldéskor látszik, hogy rossz...

Ha meg tudod adni a hashtagjeidet, akkor ugorj a következő illusztráció utánra :)

  • Az egyes hashtageket egybeírjuk. Ha szóközt teszünk, a rendszer a folyószöveg vagy a következő hashtag kezdetét várja.
  • Ha többet megadunk, ne legyen közöttük vessző. Facebookon működik, de nem ez a szokás.
  • Az előző kettőből következik, hogy egy darab szóköz (vagy soremelés) viszont legyen közöttük. Tehát több hashtaget szóközzel elválasztva adunk meg.
  • Minden hashtag elé - újra és újra - kell a # jel. (Majd szóköz nélkül, azonnal a cimke szövege).
  • Ékezetes betű ne legyen. Ebben a pillanatban (2019. szept.) Facebookon - poszt írása közben - kifogástalanul működik. Meglévő posztokban mégis van, amikor nem jól jelenik meg. Van olyan rendszer, amely lecseréli, illetve van olyan is, amely nem tűri: az ékezetes betűnél megszakad a cimke, pedig nem érzékelt szóközt.
  • A hashtag végére nem kell a # jel.
  • Ne írjunk be nagyon hosszú, teljes mondatos tageket. Olvasni bosszantó, nem vicces (már!), és forgalomnövelő hatása egyáltalán nincs.

Rossz példák

  • #egyik#masik#harmadik (egy darab #egyik cimkénk van)
  • #ezsemjo#
  • # egyik # masik # harmadik (???)
  • #ez sem jo #ez meg igen (két #ez cimkénk van)
  • #toltottkaposztaazegyikolyanetelamitnemszeretek (formailag helyes, de semmi értelme, elolvasni nehéz, nem olvassák el)
  • #árvíztűrő #tükörfúrógép (lehetséges, hogy az ékezeteknél nem lesz jó valamely platformon. Valamelyik helyen - ő, ű - "el fog törni"). 
  • #egyik, #masik, #harmadik vagy #egyik,#masik,#harmadik (Vesszővel. Működik, de nem megszokott) 

Jó példák (formailag)

  • #egyik #masik #harmadik
  • #toltottkaposzta #nemkedvenc
  • #arvizturo #tukorfurogep

Ellenőrzése egyszerű

Amit a rendszer kattintható linkké alakít, az jó.

Ha "fekete" marad (nem lesz kattintható, vagy nem az egész lesz kattintható), akkor valami probléma van.

A legtöbb platformon már begépelés közben látszik, hogy teljes hosszában (!) "linket csinál"-e a szövegből. Ha valami nem stimmel, javítsuk a fentiek szerint! Ha rosszul küldtük el (például gépelésnél jó volt, megjelenítéskor mégsem jó), általában utólag is szerkeszthető a poszt. Hacsak ki nem emeltük hirdetéssel - tehát még a meghirdetés előtt ellenőrizzük alaposan az eredményt!

[ A kép után látogatottságnövelő tippek jönnek ]

 
Facebook és Insta hashtagek - Fotó: Sharon Wright @ Unsplash
Fotó: Sharon Wright @ Unsplash
 

Általános előnyök

  • A posztok kereshetővé válnak, keresésre megjelennek.
  • A posztok az olvasók számára vonzóbbá válnak, a hashtag fontosságot jelöl, színnel kiemelten látszik.
  • Azonos hashtag-re más poszton rákattintva az olvasók a mi posztjainkat is láthatják.

Stratégiai ötletek

  • Először is, legyen startégia :). Ne találomra taggeljünk, hanem gondoljuk át az ezzel kapcsolatos terveinket! Mely posztokat érdemes összekapcsolni és mi alapján? Az ehhez használt kulcsszavak nem ütköznek a konkurenseink hashtagjeivel, vagy olyan cimkékkel, melyek rossz fényt vetnek a mi tartalmunkra?
  • Gyakran használt, népszerű tageket használva be tudjuk magunkat csatornázni olyan keresési eredményekbe, melyekre relevánsak a posztjaink.
  • Ritkán használt, a brand-nevünkre vagy a termékünkre egyedi hashtaggel elérhetjük, hogy rákattintva az olvasó még több saját, nálunk megjelent posztot lát. Azaz, adott koncepció mentén jól kitalált hashtagekkel összekapcsoljuk a posztjainkat. Lehet ez a teljes site-on átívelő, bizonyos témákat, vagy akár bizonyos kampányokat összekapcsoló kifejezés, név.
  • Tartalomkészítés turbózása: a felhasználók által generált tartalom kihasználása. Lehet olyan kampányunk, kedvcsinálónk melynek során egyszerűen kérjük a közönségünket, hogy posztjain használja a márkanevünkkel ellátott taget, pl. #PremiumfoodMyDog taggel töltsön fel fotót a kutyájáról.
  • Használjunk hashtag-elemző eszközöket (Google keresés).
  • Az analízis vagy egyéb kutatás alapján határozzuk meg a konkurenciánk hashtagjeit, és (ha nem brandelt), használjuk bátran, vagy éppen egyáltalán ne használjuk. Az adott cél dönt. Lényeg a konkurencia vizsgálata.
  • A kevesebb néha több! Az ilyen és hasonló cikkek olvasói elkezdik hashtaggel tömni a posztokat - ez visszaüt. A kevesebb taggel megjelölt posztok elérése jobb. A Facebook és a Twitter vonatkozó adatait lendebb mutatjuk.

Facebook

  • A hashtag-eket nem lehet "követni".
  • A hashtag növeli az elérését a céges posztoknak. A találati lista azonban különbözik, ha:
    - a FB-keresőben magát a szót használjuk, pl EnSzolgaltatasom,
    - a FB-keresőben a cimkét használjuk, pl #EnSzolgaltatasom, vagy
    - egy FB-poszt alatt egyszerűen a linkként működő tagre kattintunk.
  • Nem érdemes a posztokat hashtaggel túltömni. A kevesebb több. Nézzük a sproutsocial grafikonját erről.
 
Facebook és Insta hashtagek - Forrás: sproutsocial.com
Forrás: sproutsocial.com
 

Azaz, minél kevesebb a hashtag (de nem nulla!), annál jobb az elérés, pontosabban a felhasználói interakció.

Mik az eltérések az Instán?

Instagram

  • Felhasználói oldalról sokkal egyértelműbb a cél, elfogadottabb a működés és megszokottabb a használat.
  • A keresőmező használatakor már gépelésnél feldobja a releváns személyes és business oldalak mellett a hashtageket is. Ezek ugyanúgy követhetőek, mint a személyek. Posztolóként is használjuk ezt ki! Bővebben kicsit lentebb.
  • Az Insta (egyelőre) mutatja, hogy a keresett cimkének hány követője van.
  • Ugyanez érvényes poszt-íráskor, így tetszés szerint tudunk óriás közönségre célozni népszerű cimkékkel (#love, #dog, #puppy, stb) vagy inkább csak egy szűkebb rétegre (#bolognesepuppy).
  • Azért is érdemes a széles körben használt hashtagekkel ellátni a posztjainkat, mert ahogy észrevettétek, az Insta figyeli, hogy milyen fotókat kedvelünk. Ha egy felhasználó azonos hashtaggel ellátott, de különböző posztolóktól származó képeket kedvel rendszeresen, akkor a rendszer javaslatot tesz a hashtag követésére! Ezt kihasználva közönséget szerezhetünk. (Azaz, "csapódjunk" az üzletágunk, iparágunk trendi cimkéihez).
  • Fontos tudni, hogy posztonként max 30 hashtaget adhatunk meg...
  • ...de ez lehet, hogy túl sok. A következő két grafikon furcsa ellentmondást mutat. A 9-10-11 cimkével taggelt posztoknak legjobb az átlagos interakciója (engagement), ugyanakkor a vizsgált posztok közül a legtöbbet 1, 2 vagy 3 cimkével látták el. A toplista további helyezettjei (külön-külön) kevesebben vannak, mint a "jelöletlen" (0 hashtag) kategória tagjai.
  • Itt a forrásunk megemlít egy trükköt: a posztban is van néhány tag, majd továbbiakat lehet tömni rögtön az első hozzászólásba (a saját posztunkra ugyanúgy a céges hozzáféréssel kommentelve).
 
Facebook és Insta hashtagek - Forrás: sproutsocial.com
Forrás: sproutsocial.com
 
 
Facebook és Insta hashtagek - Vizsgált posztok toplistája hashtag-használat darabszáma szerint.<br>
Forrás: sproutsocial.com
Vizsgált posztok toplistája hashtag-használat darabszáma szerint.
Forrás: sproutsocial.com

 

Ahogy korábban írtuk, az Instán sokkal egyértelműbb a hashtagek követhető téma-kategóriákként való használata.

A keresés eredményeként már begépeléskor kapunk ajánlatot, a követők számával együtt. Az a felhasználó (célcsoportunk tagja!), aki ódzkodik a kereskedelmi célú business-profilok bekövetésétől, valószínűleg a profilfüggetlen hashtag-gyűjteményeket választja. Legyünk ott is jelen, és a "reklámoktól irtózó" felhasználókhoz is eljutunk:

 
Facebook és Insta hashtagek - A keresés eredményében külön adja a hashtageket, melyek követhetőek is!
A keresés eredményében külön adja a hashtageket, melyek követhetőek is!
 
 
Facebook és Insta hashtagek - A like-jaink és követéseink között értesülünk a számunkra ajánlott hashtagekről is. <br>
Ha egy ilyen értesítés hatására valaki követi a rá jellenző cimkéket, és ott mi is jelen vagyunk, nyert ügyünk van.
A like-jaink és követéseink között értesülünk a számunkra ajánlott hashtagekről is.
Ha egy ilyen értesítés hatására valaki követi a rá jellenző cimkéket, és ott mi is jelen vagyunk, nyert ügyünk van.

 

Konklúzió

A hashtagek használata szükséges és jó, ha üzleti oldalt viszünk.

A cimkék használatát tervezzük meg előre. Pl., minden posztba becimkézzük a #cégnevet, és mellé az adott kampánnyal vagy üzletággal, tevékenységgel kapcsolatos taget (pl #CegnevLegjobbBabafoto). Szélesebb eléréshez használhatunk nagy követőszámú cimkéket. A választásunkkal maradjunk konzekvensek, a saját és egyedi cimkékkel a gondolatilag összetartozó posztokat kössük össze (ha egyedi a cimke).

Kerüljük a teljesen egyedi, mások által soha nem használt, és általunk is csak egyszer beírt cimkéket (pl #dejovoltszekesfehervaronaszallodaban). Ennek nem sok értelme van, néha már unalmas.

Hogyan alakítsd online megjelenésedet?

Hogyan alakítsd online megjelenésedet?

Átnézzük online jelenlétedet (Web, SEO, Face, Insta) és egy átfogó listát adunk a teendőkről. Az eredményt részletesen elmagyarázzuk egy 90 perces konzultáció során, a kivitelezést pedig képernyőmegosztással vagy személyesen mutatjuk.

Bővebben

Köszönjük, hogy elolvastad!

hozzászólni a FB-poszt alatt tudtok.

Kapcsolat Szólj hozzá Facebookon!

Összes blogbejegyzésünk:


Vélemények

FFStudio

Agg Dániel, Ügyvezető tulajdonos, FFStudio építésziroda

Nekünk az SME-től Zoltánnal volt kapcsolatunk. Amit nagyon értékelek Zoltánban, hogy nem csak egy szerepben, vagyis a sajátjában segít profin, hanem helyesen meglátja kikre van még szükség, és így a megfogalmazott cél eléréséhez a megfelelő (és nem csak megfelelő, hanem jó!) emberek bevonásával valóban komplex és hatékony segítséget nyújt. Viszont Zoltán bármennyire is ügyes, sült galambot még ő sem tud az ügyfele szájába reptetni... :) Ezért szívből azoknak tudom csak ajánlani őket, akik tenni is hajlandóak a sikerért!
SCB Creations

Shane Bridges, Alapító tulajdonos, SCB Creations, Kanada

Definitely recommended. SME Consultancy has had excellent advice for the company and we have seen instant jump in sales. Thank you Zoltán Houdek for reaching out to me. Looking forward to working together in the new year.
Pointman Kft.

Posfai Tünde, Ügyvezető tulajdonos, Pointman Kft.

Az SME Consultancy csapata szakmailag felkészült és naprakész tanácsokkal látnak el. Mindezt korrekt és emberi hozzáállással teszik. A tanácsadások közötti rendelkezésre állásuk, majd a közös munka utáni utógondozásuk példaértékű, amely kiemeli őket a szolgáltatók közül.
Mind induló, mind újratervező vállalkozások együttgondolkodására és mentorálására szeretettel ajánlom őket.
Stitch Budapest

Víg Zsuzsi, Alapító tulajdonos, Stitch Budapest

Nagyon konstruktív, előrevivő skype konzultáción vettem részt Zoltánnal és Annamáriával. A jelenlegi járványhelyzetben teljesen megváltozott a piaci környezet és teljesen más nézőpontból kellett megközelítenem a vállalkozásom lehetőségeit a továbblépésben. Hasznosak voltak a kérdéseik és a javaslataik. A konzultációt követően egy írásos összefoglalót is kaptam a fejlesztési irányokról. Mindenkinek ajánlom, akinek elakadásai vannak vagy egy döntési helyzetben van tanácsra szüksége

Kik vagyunk? A-tól Z-ig:

 
Annamária

Annamária

EU-s vállalkozásfejlesztés Magyarországon, Írországban, Törökországban. A Magyar Vállalkozásfejlesztési Alapítvány és a megyei helyi vállalkozásfejlesztési alapítványok tanácsadója.

Multinacionális médiacégek és nagyvállalatok marketing- és PR-vezetője, tanácsadója. Rövid- és hosszútávú stratégiájuk kialakítása, termékbevezetés.

"Amikor körbenéztünk magunk körül, rájöttünk, hogy több, mint 20 éve foglalkozunk vállalkozásokkal vagy multinacionáls környezetben dolgoztunk a versenyszférában. Innentől adott volt, hogy valamikor meg kellene valósítani az ötletet – most jött el a valamikor, az már csak véletlen, hogy egy tízmilliószoros napon indítottuk útjára a mi lelkes tervünket."
  • British Know How Fund
  • PHARE programok
  • EU Turkey ABIGEM
  • Viasat Broadcasting
  • HBO
  • RTL Motorsport Klub
  • Campona Shopping Centre
  • World Bank: PSSP International Training Mission
  • Magyar Vállalkozásfejlesztési Alapítvány és hálózata
  • LinkedIn profil
Zoltán

Zoltán

Közel 20 év multinacionális cégeknél, projektkörnyezetben: résztvevőként, fejlesztőként, vezetőként - elsősorban IT bevezetések területén.

Informatikusként és gyakorló vállalkozóként erőssége az üzleti igények pontos felmérése, és ezek alapján az egyes alvállalkozók (IT-s, grafikus, nyomdász, stb) feladatainak szakszerű meghatározása, a beérkezett ajánlatok felülvizsgálata, a szállított termékek ellenőrzése.

Több mint 15 év a kisvállalkozások online megjelenésének területén. Az ügyfelek folyamatos segítése tapasztalatokkal, tanácsokkal.

2015 óta szabadúszóként két Big-4 cég tanácsadója, továbbra is a KKV-szektor online tanácsadója.

"A vállalkozások elindításánál is alkalmazható a Lean/Agile informatikai megközelítés, és ez segít Ügyfeleinknek a dolgok leegyszerűsítésében, mederbe terelésében."
  • IDOM2000 Konzulens Kft.
  • Deloitte
  • Manpower
  • KPMG
  • Számos kisvállalkozás tanácsadója
  • LinkedIn profil